Ak ste niekedy pracovali v kaviarni či reštaurácii, tak to veľmi dobre poznáte. Sú isté situácie, v ktorých hrá kľúčovú úlohu čašnícka hrdosť, zákaznícka nevedomosť alebo sa nejaký ten trapas jednoducho prihodí. Smejeme sa na tom často roky ale teraz prichádza čas, podeliť sa o tieto zážitky aj s Vami!
Tento jeden je môj obľúbený ešte z čias, keď sa platilo korunami:
Hosť: “Veľké pivo si poprosím”
Barman: “A osemnásť by bolo?”
Hosť: “Dvadsať, to je dobré…” a spokojne odkráča od baru aj keď jeho vek je asi 16 rokov.
Takto sa bavil muž so ženou pri výbere jedla:
On: “Na čo máš chuť?”
Ona: “Neviem, asi by som si najskôr prečítala menu.”
On: “Tak choď do knižnice!”
A zasa jedna zaujímavá storka z baru:
Hosť: “Máš masky?”
Barman: “Čo či mám?”
Hosť: “No masky, nemáš masky?”
Barman: “Prečo by som mal mať masky?”
Hosť: “Šak sigarety – masky!” Pán na bare bol veľmi šušľavý.
A tradičnú objednávku anglickej slečny poznáte? :
Ona: “Takže ja si dám burger bez rajčiny a cibule, k tomu hranolky, extra cibuľové krúžky, dvojitú majonézu a potom mi prineste ešte čokoládový cheesecake prosím.
Čašník: “A na pitie?”
Ona: “Colu light, mám diétu”…
Zaujímavá otázka menej skúseného hosťa:
“Prosím vás, ako chutí steak?” – na odpoveď by ste zrejme potrebovali niekoho, kto vám popíše chuť rajčiny bez toho, aby vyslovil odpoveď – ako rajčina…
O rezervačnom systéme sme písali nedávno, tu je jedna "bomba" z prostredia reštaurácií s rezervačným systémom:
(Zákazník vstúpi do reštaurácie a všimne si, že tu platí usádzací systém)
Hosť: “Dobrý deň, dvaja budeme”
Manažer: “Obávam sa pane, že to nebude možné, nakoľko sme plne vyrezervovaný.”
Hosť: “Takže kvôli tomu sa u vás nemôžem najesť?”
Hosť veľmi nahnevane odkráča a nezabudne zverejniť sťažnosť, pretože sme na webe neupozornili na to, že dnes večer o 20:00 počas Valentína nemáme voľný stôl bez rezervácie.
A ešte posledný tiež z prostredia rezervačného system:
Manažér: “Dobrý deň, máte rezerváciu?”
Hosť: “A čo som indián?”
Ak poznáte z tejto brandže tiež nejaké zaujímavé historky, neváhajte ich uviesť do komentárov pod článkom alebo jednoducho na našu FB stránku.