Prihlásenie na účet

Nový užívateľ? Zaregistruj sa!

zabudli ste heslo?

Zabudnuté heslo

Čím ďalej tým častejšie sa do našej gastronómie dostáva rezervačný systém. V tomto článku však nemáme na mysli rezervácie pre oslavu narodenín vo vysokom počte hostí. Máme na mysli každodenné rezervácie pre usádzanie hostí priamo ku stolu. Niektoré reštaurácie ho používajú, iné zasa nie. Ale ako to vlastne funguje?

Kam do reštaurácie 

 

Rezervačný systém sa používa vo veľmi vyťažených reštauračných prevádzkach, ktoré dbajú na vysokú kvalitu svojich jedál.  Priamo úmerne s kvalitou jedla však stúpa aj čas potrebný na jeho prípravu.  Jednoducho povedané, ak reštaurácia má za cieľ vytvoriť svoj jedálny lístok z čerstvých surovín a nie predvarených, potrebuje aj dostatok času na jeho úpravu do želanej podoby. Čize ak by reštaurácia prijala vysoký počet hostí počas veľmi krátkeho časového intervalu, stanú sa dve možnosti:

-         výdaj jedla bude trvať o poznanie dlhšie

-         pokrm nebude upravený v požadovanej kvalite

A nakoľko sa týmto efektom dobré reštaurácie potrebujú vyhnúť rovnako tak ako aj ich zákazníci, usmerňujú tok príchodov ich hostí práve rezervačným systémom. A tu sa dostávame k prvému bodu:

  1. Pri objednávke je veľmi dôležitý čas a počet hostí

Čas príchodu je veľmi dôležitý, rovnako tak ako počet hostí. Čas je dôležitý z hľadiska organizácie kapacít výdaja kuchyne. Počet hostí je dôležitý z hľadiska organizácie stolov. Rozmanitosť a kreativita sa na dobrých prevádzkach prejavuje samozrejme aj v interiéroch. Stoly majú rôzne tvary a veľkosti a tým pádom aj rôzne kapacity. Ak si rezervujete stôl pre 2 osoby a objavíte sa 3-ja, stôl ktorý vám bol pôvodne pridelený nemusí v tomto počte plniť svoj účel. Rovnako tak môže byť rozdiel pri druhu stola pre 4 osoby a príde vás 5. Problém v tomto prípade nie je v tom, že reštaurácia nemá stôl s takou kapacitou, ale že tento stôl je pri vyťaženom servise už obsadený a nedokážu vás potom v zmenenom počte usadiť.

Takže z vyššie uvedených dôvodov sa považuje za slušnosť oznámiť prevádzke akúkoľvek zmenu čo sa týka meškania a počtu hostí.

 

  1. Rezervujete si počet hostí v reštaurácii, nie konkrétny stôl

Často prichádza k nepochopeniu ak hosť predpokladá, že rezerváciu vytvára pre jeho vlastné potešenie a tým pádom si môže vybrať stôl, pri ktorom rád sedí.  Reštaurácia však prijíma rezervácie pre počet kapacít v nej. Akonáhle rezervácie prevyšujú počet stanovených kapacít, ďalšie rezervácie už nemôže prijať. Tým pádom potrebuje maximalizovať efektivitu rozdeľovania stolov. V tom prípade nie je možné, aby ste dostali stôl pre 4 osoby ak ste len dvaja a pod. Svojou rezeváciou si garantujete priestor ale nevyberáte si stôl, kde máte byť usadený. O tom rozhoduje prevádzka.

  1. Je úplne zbytočné vytvárať rezerváciu 10 minút pred vaším príchodom

K tomuto bodu hádam len málo čo povedať, pretože je jasný, no predsa len veľmi častý. Tých pár minút pred príchodom vyrieši niečo len vo veľmi zriedkavých prípadoch . Ak sa jedná o väčší stôl 8 a viac, nevyrieši to už vôbec nič. Nastane mierny zásah do organizácie stolov alebo v opačnom prípade už pre vás žiaden stôl mať voľný nemusia. Isté kapacity si reštaurácia vždy necháva aj pre okoloidúcich zákazníkov, takže ak voláte tesne pred vašim príchodom, pravdepodobne budete usadený rovnako tak ako okoloidúci.

 

Reštaurácie a gastronomia

 

Ak sa pýtate, ako teda ideálne vytvoriť rezerváciu, je to jednoduché. Stačí zavolať do konkrétnej reštaurácie a poprosiť o vytvorenie rezervácie na – dátum – meno – počet hostí – čas. Potom už len treba uviesť telefóne číslo a je to vyriešené. Čas sa pokúste dodržať ako aj počet hostí a ak prídu zmeny, čo sa stáva, tak ich treba dať danej prevádzke na vedomie. Rezerváciu môžete vytvoriť v akomkoľvek predstihu, ideálne však najneskôr 1 hodinu pred vaším príchodom.